Olej na plátně, 120 x 90 cm, rámováno, datace 2002, signováno vpravo dole WAGNER 2002.
Autorem nabízeného díla je malíř, jenž po celý svůj život tvořil záměrně stranou veřejného zájmu, Josefa Wagner. Svá díla nevystavoval, neúčastnil se skupinových přehlídek ani se nehlásil k žádnému výtvarnému sdružení. I proto zůstal na domácí umělecké scéně druhé poloviny 20. a počátku 21. století výrazným solitérem. Ačkoliv se držel v ústraní, nepřestával vnímat dění v českém výtvarném prostředí a reagoval na něj ve své práci. V jeho tvorbě se odrážejí tendence spjaté s informelem i abstrahujícími přístupy. Významným momentem se stalo osobní setkání s Mikulášem Medkem, z něhož vzešlo nejen přátelství, ale i trvalý inspirační impulz. Obraz Osamělý dům představuje jeden z typických příkladů pozdní tvorby Josefa Wagnera, pro niž je charakteristické zájmové soustředění na urbánní prostředí a jeho vizuální dekonstrukci. Kompozici dominuje rytmizovaná architektura městských bloků, přetvořená do barevně výrazného a prostorově zploštělého souboru tvarů. Budovy jsou abstrahované do geometrických prvků a barevných ploch, přičemž fasády nesou pouze minimální prostorové členění a náznaky detailů, jako oken, říms, zavěšených kabelů a výtahových konstrukcí. Právě zde je i viditelná inspirace evropskou modernou a zároveň i vliv Mikuláše Medka, a to zejména v prostorové neukotvenosti a zdánlivé uzavřenosti obrazového prostoru. Celkově jde o silně stylizované, výtvarně propracované dílo, které vypovídá o Wagnerově schopnosti přetvářet městskou realitu do vizuálně naléhavého a významově vrstevnatého obrazu.