Propalovaná koláž s kresbou, 68,5 x 48,5 cm, rámováno, datace 1991, signováno dole uprostřed E. OVČÁČEK 91. Dílo Palimpsest je typickým příkladem Eduarda Ovčáčkova. Patřil ke generaci, která po roce 1960 hledala nové vizuální jazyky spojující písmo, symbol a obraz. Ve své tvorbě pracuje s principem vrstvení, koláže a otisku, přičemž využívá jak klasické grafické techniky, tak i moderní digitální či experimentální postupy. Kompozici obrazu Palimpsest dominuje síť abstraktních znaků, piktogramů a symbolů, které se vrství přes sebe jako dávné nápisy na opakovaně používaném pergamenu, a právě tento princip, známý z historických rukopisů, dal autor dílu název. Plocha obrazu působí jako mystická mapa komunikace, v níž se ztrácí hranice mezi písmem a obrazem. Palimpsest je zároveň reflexí paměti a zapomnění, kdy se staré významy překrývají novými, ale nikdy zcela nezmizí. Ovčáček zde spojuje svůj celoživotní zájem o písmo jako obraz i poezii a vytvářející tak vizuální báseň, která odkazuje k univerzálnímu lidskému úsilí po porozumění světu.