logo
Přihlásit se | Registrovat se
account_circle
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en

X

Výběr cookies

Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.

  • Funkční
    nezbytné pro funkčnost stránek
  • Analytika (Google Analytics)
    Budeme vědět, co Vás zajímá
  • Virtuální prohlídka (Matterport)
    Virtuální prohlídka našich předaukčních výstav bude vložena přímo do stránek
  • Přímý přenos (Youtube)
    Přímý přenos z našich aukcí budeme moci vložit přímo vedle dražebního modulu
    • minulá
    • zpět
    • další
    • 110 | KAIN (STUDIE)

      LIŠKA Emanuel Krescenc (1852 - 1903)

      • vyvolávací cena: 60 000 CZK
      • zpět
    • Olej na plátně, 35,5 x 61 cm, rámováno, signováno vpravo dole E. K. Liška, zezadu štítek s přípisem.
      Emanuel Krescenc Liška byl český malíř a ilustrátor. Veřejností byl povšimnutý a oceňovaný jako kreslíř a ilustrátor již v jeho mladých letech, když v roce 1879 společně s Jakubem Schikanedrem vyhrál soutěž na výzdobu královské lóže Národního divadla. Vytěžený výdělek použil k studijní cestě do Mnichova, kde nastoupil na malířskou Akademii. V závěru jeho studijního pobytu vzniklo také dílo Kain, pro které vznikla i nabízená studie. Biblická tematika byla v německém prostředí velmi silným inspiračním zdrojem a rovněž byla velmi vhodná pro soudobou chuť německého naturalismu. Autor nám podává velmi sugestivně nahou mužskou postavu Kaina, zmítaného v bolestném utrpení plném neštěstí, které je jakoby mořem vyvrhnuté na skalnaté pobřeží bez milosti. Postava se i přes výrazný emocionální náboj vyznačuje určitou elegantní až ušlechtilou a velmi precizně v detailu podanou kresbou. Celý výjev je prodchnutý velmi procítěnou náladou a divák trpí společně s hlavním hrdinou. To svědčí o Liškovi jako o malíři citlivého ražení, který velmi hledí na emotivní vyznění celkového krajinného prostředí. I z hlediska barevnostii neunikne pozornosti, že i přes temně laděné tóny a spíše šero si dal autor záležet na působivost světelných trhlin, které dávají celé scéně produchovnělý a odhmotněný ráz. Divák je tak ujištěn, že scéna nepochází zcela z tohoto světa, že zde autor vymezil jakousi bariéru mezi světem profánním a sakrálním. Obraz je dokladem Liškovy kultivované malířské techniky a smyslu pro efektní účin při formulaci představ jeho mystického a náboženského světa.

    Dotaz na položku

    Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.

    logoEA
     
    • aukce
    • výstavy
    • kontakty
    • o nás
    • ostatní

    © Copyright 2025 European Arts Investments s.r.o.. All rights reserved.