logo
Přihlásit se | Registrovat se
account_circle
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en

X

Výběr cookies

Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.

  • Funkční
    nezbytné pro funkčnost stránek
  • Analytika (Google Analytics)
    Budeme vědět, co Vás zajímá
  • Virtuální prohlídka (Matterport)
    Virtuální prohlídka našich předaukčních výstav bude vložena přímo do stránek
  • Přímý přenos (Youtube)
    Přímý přenos z našich aukcí budeme moci vložit přímo vedle dražebního modulu
    • minulá
    • zpět
    • další
    • 122 | KOUPÁNÍ

      HUDEČEK Antonín (1872 – 1941)

      • vyvolávací cena: 4 200 000 CZK
      • dosažená cena: 4 200 000 CZK
    • Olej na plátně, 75 x 105 cm, rámováno, datace 1900, signováno vpravo dole Ant. Hudeček.
      Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
      Před divákem se skví mistrovské dílo jednoho z největších českých krajinářů. Antonín Hudeček zde podává námět z prvního okořského období, když zavítal za Antonínem Slavíčkem nasát něco inspirace a genia tohoto místa. Dílo Koupání je ukázkou lavírování autora mezi krajinářským a genrovými náměty. V díle je znát Hudečkovo propadnutí Slavíčkově krajinné škole, a to hlavně v prvním plánu, který silně zasáhne divákův zrak, hned jak na plátno pohlédne. Dva chlapci na břehu okořského potoka, tzv. baignades, si užívají chladu v přítmí korun stromů v horkém letním dni. Hudeček zde výtečně pojal barevnost výjevu, kdy zelená pokrývka podél řečiště přímo vybízí k odpočinku a snění. Hudeček v díle podává neobyčejně vyzrálý výkon a Koupání lze považovat za jeden z jeho nejlepších obrazů prvního okořského období a děl okolo roku 1900 vůbec. Malíř využívá techniku barevné skvrny s mistrným důvtipem a vytváří tak ono chvění vzduchu horkého letního dne. Vše, celá kompozice hraje tak jak má. Prvnímu plánu vládne zmíněná úžasná zeleň spolu s detaily kvítků, které jsou rozeseté po celé šíři porostu. Druhý plán náleží zmíněným baignades a samotnému potoku, který se line z dálky a ohraničuje vytyčený levý břeh. Okořský potok Hudečka při jeho návštěvách tohoto magického místa přímo fascinoval. Ve svých prvních plátnech z Okoře tento vodní tok dominuje, a to spolu s malbou lidí, obyvatel tohoto místa, či přímo Slavíčkovy ženy. Dílo Koupání zde kompiluje jak Hudečkovo uhranutí krajinou, tak jeho chuť malovat člověka v jeho žitém prostředí. Kvalita, jež vykazuje nabízené dílo je ta nejvyšší, kterou u Antonína Hudečka můžeme vidět. Koupání je mistrovské dílo, jak po stránce námětové, tak odvedené technice malby. Hudeček tu výtečně nechává promlouvat souhru vzduchu a světla spolu se zvoleným námětem koupajících se chlapců, kteří dodávají plátnu na citlivosti a poetickému vyznění. Bez jakýchkoliv dohadů je dílo Koupání nejspíše jedním z nejlepších pláten Antonína Hudečka, které se kdy dražilo na českém aukčním trhu a jeho licitace je svátkem jak pro obdivovatele malíře samotného, tak je svátkem českého umění vůbec.

    Dotaz na položku

    Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.

    logoEA
     
    • aukce
    • výstavy
    • kontakty
    • o nás
    • ostatní

    © Copyright 2025 European Arts Investments s.r.o.. All rights reserved.