Kombinovaná technika na papíře adjustovaném na kartonu, 41 x 51 cm, rámováno, datace 1980, značeno dole Gerona 30 V. 1980. Publikováno: Petr Ulrych, Josef Jíra, Deníky malíře srdcem, 1997, s. 77. Josef Jíra je znám pro své specifické zobrazení figury ve svých dílech a taktéž kompilací možných materiálů, jež ve výsledném produktu vykouzlí neočekávané souznění mezi materií a námětem. Obraz Gerone – Espaňa je výtečným příkladem tohoto autorova přístupu. Námětem díla byla návštěva Catedral de Girona. Ústředním motivem je tapiserie stvoření či Girona Tapestry. Původně toto skvostně vyšívané dílo z jedenáctého století mohlo sloužit jako baldachýn pro oltář svatého kříže ve vchodu do zmiňovaného svatostánku. Zobrazuje řadu teologických scén souvisejících s mýty křesťanského stvoření. Jíra tuto námětovou složku přetvořil svým jazykem a napomohl vzniknout efektnímu vypodobnění. To následně zasadil do kulisy samotného katalánského města s jeho běloskvoucími výškami katedrály a kostela Sant Fellu. Dílem prochází emoce umělce, jenž si zachoval po návštěvě města a též se může pyšnit osobitým a sebejistým zpracováním.