Kovový drát a černá deska, rámováno, pod sklem, 50,5 x 50,5 cm, datace 1965, signováno a číslováno zezadu na štítku Morellet, č. 22/100, Etion MAT, Collection 65. François Morellet je znám jako malíř, grafik, tvůrce světelných objektů, prostorových struktur a projektů do architektury. V nabízeném díle se autor profiluje jako zastupce směru, který v našem prostoru dostal ustálené pojmenování, a to konkretismu a taktéž díky práci s minimem prostředků ho lze směle dát do kontextu minimalistů. Již v padesátých letech se F. Morellet vědomě rozhodl pro příklon ke geometrické abstrakci. Ta je v jeho osobitém podání výjimečná v propojení pravidel pro výstavbu díla a možností využít principy náhody a nahodilosti. Nabízené dílo je výtečným příkladem výše zmíněných pravidel, přístupu autora, kdy kombinuje lineární medium drátů s komplexností černého pozadí. Obě média hrají kýžený efekt a jsou si prostorově blízka v daném vypracování, přesto je odděluje malý prostor, který dodává na vzdušnosti a proměnlivosti dané souhry. Morellet utváří díla pod taktovkou předem stanovených pravidel, které ale mohou přinést jistou náhodu. Dílo nemá externí plnění a nemá za úkol vést k asociacím, jeho podstata mluví pouze a jen pro sebe. Tento jisty nihilismus lze dáti do souvislosti s myšlenkami Marcela Duchampa. Morelletovi práce jsou striktní a taktéž velmi estetická a není tomu jinak ani u nabízeného díla, které skloubí vše výše řečené. Tvorba Francoise Morelleta je uznávána po celém světě a jeho dílo se již desetiletí těší velkému obdivu. Nabídka díla takovéto kvality jako je tomu u Proměnných rámců je velkou vzácnosti.