Olej na plátně, 41 x 50,5 cm, rámováno, datace 1957, signováno vlevo dole Jan Bauch 57. Expresivně pojatá práce je dílem výrazného malíře 20. století, Jana Baucha. Živá světelná barevnost se v Bauchových dílech objevuje od 50. let 20. století a lze ji obdivovat i na představovaném díle Dobrý Samaritán. Přestože je námět komornějšího formátu, zaznamenává autor výjev velmi procítěně. V podobenství zachycuje malíř moment, kdy Samaritán převáží na svém koni muže, jenž byl přepaden a zbit na cestě z Jeruzaléma do Jericha. Bauch celý výjev modeluje velmi pastózními nánosy štětce, kdy se na hřbetu koně mísí tak silné tahy štětce, že divák si není jistý, zda onen napadený muž bude stále ještě živ. Přestože hraje výraznými barvami, nelze se při pohledu na koně a na objekt, jenž veze ve svém sedle, ubránit pocitu tísně a neklidu. Možná právě do tohoto námětu promítl Bauch svou frustraci z tehdejší politické situace.