Olej na lepence, 34 x 44 cm, rámováno, signováno vpravo dole Ot. Nejedlý. Vystaveno: Otakar Nejedlý - barevný svět, ČMVU v Praze, 30. 6.–4. 9. 2005. Otakar Nejedlý - Z Čech na Cejlon, do Indie a zase zpátky, Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem, 13. 6.–15. 9. 2013. Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu, 4. 9.–1. 11. 2015. Publikováno: Otakar Nejedlý - Z Čech na Cejlon, do Indie a zase zpátky, 13. 6.–15. 9. 2013. Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem, 2013, s. 15. Má vlast - pocta české krajinomalbě, Správa Pražského hradu a S.V.U. Mánes, 4. 9.–1. 11. 2015, Praha 2015, s. 547. Otakar Nejedlý svým malířským dílem patří k těm nejdůležitějším krajinářům našeho území. Taktéž i svým originálním přístupem malířské techniky i náměty patří k jedinečným personám na poli české moderní malby. Viděné dílo je inspirováno jeho cestami po exotických dálkách s jeho přítelem, taktéž malířem Jaroslavem Hněvkovským. Divák hledí na dvě postavy ceylonských domorodců, kteří jsou zachyceni při obyčejích každodenního života v prostorách pralesa. V daném případě nevidíme tryskající barevnost škály zeleného a žlutavého tónu, toliko typického pro Nejedlého malbu. Je tomu díky časovému vymezení, kdy je motiv zasazen do večerního šera. Tóny barevné palety se proplétají skrze pralesní stromoví a ulpívají na postavách postav. Prim hrají tóny žlutě a hnědé, které skvěle doplňuje fialkový nádech, jenž rozehrává kouzlo večerního světla. Nejedlý se zde předvádí ve své signifikantní malířské poloze, která ho uvedla nejen do popředí dobové české moderní malby, ale také mu přisoudila jisté místo v tuzemské historii výtvarného umění.