Olej na plátně, 100 x 72,5 cm, rámováno, datace 1958, signováno vlevo dole SERPAN, zezadu na plátně signováno a opatřeno autorským přípisem s určením.
Provenience:
Ancienne Collection Rodolphe Stadler, Paris.
Vystaveno:
Peintures de Serpan, Galerie Stadler, Paříž.
Stockholm, Galerie Blanche, Présentation de groupe, 1963.
Nabízené plátno z roku 1958 pochází z ruky tvůrce, který je stále ve své rodné zemi nedoceněn tak, jak by jeho práce zasluhovala. Hledíme na malbu, která je vedena velice intuitivně, expresí momentu, autogesty malíře. Jaroslav Serpan se po roce 1948 odvrátil od surrealismu a počal se věnovat informelu. Partnerem v dialogu o možnostech informální malby mu byl evropsky uznávaný kritik umění a kurátor Michel Tapié. Hledíme na již rozvinutý Serpanův informelní jazyk. Autor zde pomocí vrstev pasty a taktéž jejich narušováním vytváří expresivní zážitek na plátně. Serpan nebyl jen umělce, ale i spisovatel, básník či uznávaný vědec, a tak jeho dílo má často dosti širší konotace, nežli niterné promluvy autora za pomoci barev na plátně. Jaroslav Serpan si stále více uzurpuje svou pozornost na poli českého umění a jeho kritiky a předložené dílo může opět uměnímilovného diváka poučit o autorově, ale i světovém informelu.