logo
Přihlásit se | Registrovat se
account_circle
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en

X

Výběr cookies

Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.

  • Funkční
    nezbytné pro funkčnost stránek
  • Analytika (Google Analytics)
    Budeme vědět, co Vás zajímá
  • Virtuální prohlídka (Matterport)
    Virtuální prohlídka našich předaukčních výstav bude vložena přímo do stránek
  • Přímý přenos (Youtube)
    Přímý přenos z našich aukcí budeme moci vložit přímo vedle dražebního modulu
    • minulá
    • zpět
    • další
    • 098 | BEZ NÁZVU

      JELÍNEK REMO Jiří (1901 - 1941)

      • vyvolávací cena: 250 000 CZK
      • dosažená cena: 300 000 CZK
    • Olej na plátně, 51 x 100 cm, rámováno, signováno vpravo dole Jelínek.

      Opatřeno odborným posudkem PhDr. Karla Srpa.

      Z posudku PhDr. Karla Srpa:

      Přestože dílo Jiřího Jelínka není příliš zpracováno, lze předpokládat, že tento dokonale vystavěný figurální obraz vznikl až po jeho návratu z Paříže, po jeho krátkém poetistickém a abstraktním období, kdy se začal zabývat figurálními kompozicemi, obnovujícími vztah k neoklasicismu, založenými na pevně vystavěném kompozičním rozvržení. Jelínek si zvolil poměrně obtížné téma snědé, ležící, rozvalující se ženy se zavřenýma očima, jejíž pevné objemy mu umožnily pracovat s vláčnou modelací, která dala vyznít senzitivitě jejího těla. I když lze v tomto obraze vyčíst stopy Pabla Picassa, zejména v celkovém rozvržení tělesných hmot, je zřejmé, že Jelínek prošel jinou malířskou zkušeností, týkající se krajního tvarového zjednodušení, která jej přivedla až do oblasti monumentálního realismu. Z obrazu je patrné, že Jelínek pracoval podle modelu, jemuž musely předcházet kresebné studie. Jelínek je autor, který čeká na dvé zhodnocení, jehož souborná výstava proběhla naposledy v roce 1971 ve Středočeské galerii v Praze, přičemž bylo připomínáno buď jeho období devětsilské, nebo pařížské, avšak práce z třicátých let zůstávaly stranou. K obnově vlastních figurálních zdrojů ve své práci neměl daleko: absolvoval akademii u Bukovace a Obrovského, dvou čelních akademických figuralistů. Tento obraz lze nejspíše dát do souvislosti s jeho zájmem o dění ve Španělsku po polovině třicátých let, kdy rázně oživil svůj vztah k figuraci, aby se jako malíř mohl vyjádřit k aktuálním politickým událostem.


    Dotaz na položku

    Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.

    logoEA
     
    • aukce
    • výstavy
    • kontakty
    • o nás
    • ostatní

    © Copyright 2025 European Arts Investments s.r.o.. All rights reserved.