Sochař Otto Gutfreund studoval u J. Drahoňovského na AVU v Praze. Zásadní význam pro jeho tvorbu však mělo studium u E. Bourdella, zdůrazňujícího problematiku stylizace tvaru. Kolem roku 1910 nachází jeho tvorba svou expresionistickou podobu, která záhy přešla do stavebnosti kubismu. Rozhodující pro vývoj Gutfreundova kubismu byl proces abstrakce formy, kterou prováděl metodicky pomocí její analýzy odkazující na zkušenosti smyslů. Ve prospěch plastického celku naznačil v Cellistovi, že směřuje na úkor analytického k syntetickému pojetí formy. V období 1. svět. války se v ní objevily i problémy blízké konstruktivismu. V souvislosti se vznikem republiky v roce 1918 se v jeho tvorbě prosadil civilismus, který u něj vedl k řadě monumentálních realizací. Jakkoliv jeho tvorba řeší problémy formy, základem jeho plastik zůstává obsahová stránka. Na samém závěru tvorby se objevují náznaky nové orientace na čistě plastické problémy a lapidární primitivismus.
starting price: 60 000 CZK
hammer price: 80 000 CZK
arrow_upward
arrow_downward
Your limit is on demand. The limit can be raised.>
Původní odlitek - 20. léta 20. stol., (originální sádrová plastika z r. 1919), patinovaný bronz, 26,5 x 16,5 cm
Provenience: z pozůstalosti pražského kovolitce Karla Bartáka.
varianty díla publikovány: Otto Gutfrend, Národní galerie v Praze, 1996, kat. č. 96