Olej na sololitové desce, 41 x 41 cm, rámováno, signováno na rubu F. Gross. Publikováno: Eva Petrová, František Gross, Praha, 2004, s. 167, soupis č. 196. Dílo s názvem Červená hlava je jedním z příkladů experimentální tvorby Františka Grosse. Ten se v průběhu šedesátých let se pokusil opět objevovat nové horizonty a při tom se ponořil do hloubi svých začátků s nakládáním nejen formy ale i tvaru kýženého. Červená hlava není důkazem o návratu autora k jeho experimentům a interpretacím dadaistickou a surrealistickou formou, jedná se o jakési tápání, jež vede Františka Grose k nalézání novotvarů. V daném období počal používat nové podložky s jejich originální strukturou v kompilaci s nanášením past a rytím. Nabízené dílo spadá do figurálního oddílu tohoto konání, kdy se figury stávají obrysy skutečnosti. Jsou tvořeny spletitými liniemi barev tvořícími zprvu jednoduché siluety a tvary, které záhy vytvářejí onen zamýšlený tvar, jenž se promítá do zraku diváka. Červená hlava je výtečným příkladem zmiňovaného jedinečného období autorovy tvorby, která je nejen publikována v autorově monografii, ale též se svým vzezřením se jedná o ojedinělé dílo autora i samotné generační tvorby.