Tuš, rudka a pastel na kartonu, 45,5 x 44,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1937, signováno vpravo dole ŠTYRSKÝ. Opatřeno odborným posudkem PhDr. Karla Srpa. Vystaveno: Štyrský a Toyen, Topičův salón, 14. 1. – 2. 2. 1938. Z posudku PhDr. Karla Srpa: Soubor kreseb Všudypřítomné oko vyvolává dodnes zvýšenou pozornost. Jde o autonomní kresby, které vznikaly souběžně s autorovým malířským díkem, jež mají vysokou uměleckou a technickou hodnotu. Vyznačující se rychlými přechody mezi abstraktními tahy a konkrétním vyobrazením smyslového orgánu, o němž se dosud nepodařilo zjistit, jakým způsobem jej autor ztvárnil. Jsou totiž tak dokonalé, že vzbuzují někdy dojem, že jde o fotomontáž. Tato výjimečná kresba soubor uzavírá. Vedle dvou očí, dívajících se upřeně z plochy bez tváře, se na ni nachází zdvižená levá rozevřená dlaň jako gesto odhodlání a odporu, vynořující se ze spleti tahů, získaných frotáží. Štyrský se zde zaměřil na gesto odhodlání, téměř jako by kresba odrážela nějaký z rozhodujících životních okamžiků. Konkrétní iracionalita zde nabývá až starozákonní podoby. Zrak a hmat byly dva smysly, které Štyrskému zůstávaly dlouhodobě blízké, zabýval se jimi i ve svém typografickém díle. Na kresbě pracoval s dialektickou skrytostí, týkající se tváře, a zjevností, patrné ze zdůrazněné ruky. Kresba nabízí výjimečný vizuální zážitek. Je vstupem do autorova vnitřního světa, naplněného osobními symboly.