Olej na plátně, 22,4 x 32,3 cm, rámováno, datace 1865, signováno vlevo dole COROT. Publikováno: Catalogue raisonné L´oeuvre Corot, Alfred Robaut, H. Floury, Editeur, Paris, 1905, č. 37 Provenience: Paul David, France. Collection Warnier, France. Collection particulière, Paris. Camille Corot dané dílo vytvořil v obci Chenay, sedm kilometrů vzdáleném od Remeše. Vidíme zde postavu muže se psem, jenž ho následuje jako věrný přítel. Dílo pochází z významné pozdější tvůrčí etapy malíře a vidíme zde již jistou rozvolněnost, jež se dá nazvat preimpresiosnitickým přístupem. Dominantou kompozice je v barbizonském stylu detailně vypracované stromoví spolu s přilehlou zelení, která výtečně kontrastuje svou stavbou, barvou a vertikálností s prostou písčitou krajinou, v níž je právě zasazen muž se psem. V dáli vidíme počátky zástavby, která se jemně rozvíjí již jen dalšími náznaky na samé hranici horizontu a nebes. Ty svým šedavohnědavým odstínem naznačují chladnější, deštivé počasí, jež právě zkouší umělcem vybranou krajinu. Dílo je prodchnuto jakousi melancholií, nesvírá ho akademismus, ale rozvíjí volnější nahození a námětová linka, jež spolu vytvářejí výtečné dílo tohoto jednoho z nejslavnějších zástupců barbizonské školy. Dílo svou jasnou notou počínajícího plenérového impresionismu dává tušit nové hranice krajinářské malby. Malba svou poetikou, vybranými tóny šedi a kompozici přesně odpovídá svému časovému zařazení a krásným příkladem Corotova vývoje v šedesátých letech 19. století.