Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na kartonu, 50 x 65,5 cm, rámováno, pod sklem, datace 1912, signováno vlevo dole OBlažíček 1912, zezadu opatřeno přípisem s určením.
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové, PhD.
Předložená Náves v Kraskově je motiv z malířova oblíbeného místa v Železných horách, kde pobýval roku 1911 a 1912 a nejen v měsících zimních. Předložená Náves v Kraskově svědčí o Blažíčkově umění výstižně vyjádřit atmosféru zimy v přírodě. Prostor je vybudován dlouhými a vláčnými, plynulými tahy štětce, perspektiva je výtečná, stejně jako malba mraků na obloze. Převládá bílá, modrá a hnědá barva a její odstíny. Zřetelné je, že Blažíček vždy tvořil lehce, spontánně a s radostí. Předložená náladová Náves v Kraskově je toho skvělým dokladem. Je také s tímto názvem uveden ve stručném soupisu díla v umělcově monografii z roku 1941. viz. Antonín Matějček, Oldřich Blažíček, Praha 1941.
Přední český krajinář, zabýval se však i zátiším a architekturou. Studoval nejprve na VŠUP v Praze u profesorů Dítěte a Maška, poté přechází k prof. Schwaigerovi na AVU. Ten mu doporučil o prázdninách roku 1910 vyhledat a namalovat interiér kostela sv. Vlaha v Dubrovníku. Blažíček následně zacílil přímo do pražské Svatovítské katedrály a téma chrámových interiérů, zvláště gotických a barokních, zpracovával soustavně. Postupoval zpravidla velmi exaktně s rozkreslením kompozice, následným podmalováním akvarelem či temperou, malbou do sucha roztíraným olejem a závěrečnými subtilními lazurami. Transparentní charakter všech vrstev mu umožnil dobrou čitelnost tvůrčího postupu a věrohodnou modelaci prostoru a tvarů včetně světelné režie. Dodnes nejsou co do výrazu tyto obrazy překonány a zůstávají nejen pýchou svého tvůrce, ale i svědectvím své doby. Často cestoval, ale stále se také vracel k metropolitní svatovítské katedrále. V žánru krajinomalby patří mezi výrazné představitele moderní krajinomalby, byl vždy plenérista a jeho oblíbenými destinacemi byla Vysočina, Haná, Železné hory. Patří k postimpresionistické linii klasické krajinomalby a jeho díla jsou zastoupena v četných domácích i zahraničních kolekcích.
Autor viz T 1/70,2/755, TD 29, V 1/229, Ch 1/177, NEČVU 1/74.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.